iBeacon Nieuws

Digitale iBeacon loyalty stempel geïntroduceerd in Vietnam

iBeacon wordt vaak aangehaald als een compleet nieuwe manier om met loyalty programma’s om te gaan. Dat de toekomst ook heel retro kan zijn laat het van origine Australische marketing en reclamebedrijf TPF zien met een digitale loyalty kaart en iBeacon stempel waarvan ze recentelijk een video publiceerden.

Digitale loyalty stempelkaart

In de video van TPF zien we een app van een restaurantketen waarop met een iBeacon stempel wordt gedrukt. Hiermee wordt de stempelkaart geactiveerd in de app van de telefoon en vervolgens verschijnt er een eerste stempel.

Bij iedere volgende drukbeweging op het scherm verschijnt ter weer een nieuwe stempel op de digitale loyalty kaart. Wat er gebeurt bij een volle stempelkaart laat de video nog niet zien.

Retro innovatief

Ondanks dat iBeacon bedrijven in staat stelt om automatisch loyalty punten te geven bijvoorbeeld voor bezoek wordt er hier dus voor gekozen om een ouderwetse stempel oplossing te gebruiken voor loyalty. Of het handig is valt nu nog moeilijk in te schatten, innovatief is het wel…maar laten we het dan ‘retro innovatief’ bestempelen!

   

Over de auteur Bekijk alle berichten Auteur website

Avatar

Remco Bron

Remco Bron is naast founder van iBeacon-retail.nl tevens co-founder en CCO van inBeacon, een enterprise platform dat de link legt tussen de online en offline belevingswereld. Hij heeft een brede achtergrond in technologie en retail en bezit een diepgaande kennis over de mogelijkheden van iBeacon. In de afgelopen decennia is hij als manager, ondernemer en founder gepokt en gemazeld bij het in de markt zetten van meerdere software en internet companies en projecten. Hij is tevens gastdocent bij o.a. Nyenrode, Hogeschool Arnhem Nijmegen en Hogeschool Rotterdam.

Laat een reactie achter

Het e-mail adres wordt niet getoond

%d bloggers liken dit: