iBeacon Nieuws

Koopintentie is met iBeacon 20x groter en 500% effectiever dan gemiddelde mobiele advertenties

ibeacon-hillshire-american-craft-sausages
Afgelopen voorjaar heeft het Amerikaanse Hillshire brands een iBeacon pilot gedaan waarbij het winkelend publiek van 10 supermarkten via apps relevante advertenties van een nieuw Hillshire producten te zien kreeg. De advertenties gebaseerd op proximity marketing waren onderdeel van een inMarket campagne die hiervoor recepten app Epicurious en shopping app List Ease hebben ingezet. Wanneer klanten in deze apps recepten of boodschappenlijstjes hadden met producten die gerelateerd waren aan Hillshire American Craft Link Sausage producten kregen ze in de winkel via iBeacon een advertentie te zien.

500% effectievere advertenties

Volgens inMarket genereerde de campagne in de eerste 48 uur 6.000 in-store interacties met het geadverteerde product en creëerde de campagne meer brand awareness. Hillshire doet geen uitspraken over de exacte toename in sales, maar de gemeten koopintentie van de klant was 20x hoger dan normaal waarmee volgens inMarket de engagement van de campagne 500% hoger was dan de gemiddelde mobiele advertentiecampagnes in de FMCG sector.

Relevantie is de sleutel

Het succes van de proximity berichten via iBeacon is vooral te danken aan de relevantie van de advertenties. Door een koppeling te maken tussen het gedrag van de klant via de recepten en boodschappen apps en dit te combineren met juiste moment in de supermarkt zorgt voor de verhoogde aandacht. Daarbij is deze vorm van adverteren nieuw en opvallend waardoor de consument nu nog zeer opmerkzaam is wanneer de juiste trigger wordt gegeven.

iBeacon cijfers in retail

De cijfers van iBeacon pilots en campagnes zijn schaars. Dit komt vooral doordat retailers deze gegevens vaak intern willen houden. De cijfers die bekend zijn gemaakt zijn in ieder geval zeer positief. Eerder gaf inMarket al aan dat ze 19x meer interactie meten met producten die via iBeacon worden geadverteerd. Ook worden apps die relevantie informatie en advertenties tonen beloond door de consument; het app gebruik was 16.5x hoger bij gebruik van iBeacon proximity berichten en de kans dat klanten de app op de telefoon hielden was 6.4x groter volgens inMarket.

american-craft-app-shot

Over de auteur Bekijk alle berichten Auteur website

Avatar

Remco Bron

Remco Bron is naast founder van iBeacon-retail.nl tevens co-founder en CCO van inBeacon, een enterprise platform dat de link legt tussen de online en offline belevingswereld. Hij heeft een brede achtergrond in technologie en retail en bezit een diepgaande kennis over de mogelijkheden van iBeacon. In de afgelopen decennia is hij als manager, ondernemer en founder gepokt en gemazeld bij het in de markt zetten van meerdere software en internet companies en projecten. Hij is tevens gastdocent bij o.a. Nyenrode, Hogeschool Arnhem Nijmegen en Hogeschool Rotterdam.

Laat een reactie achter

Het e-mail adres wordt niet getoond

%d bloggers liken dit: